El “Cicle de Cambra” reuneix 25 concerts amb solistes internacionals, músics de l’OV i grups valencians

0
62

  • Torna a la Sala Rodrigo, del 7 de febrer al 18 de juny
  • El pianista internacional Josep Colom inicia el cicle amb «El Mozart visionari i els seus hereus».

La nova edició del “Cicle de Cambra” del Palau de la Música inclou vint-i-cinc programes que reunixen solistes internacionals, músics de l’Orquestra de València i grups valencians. Es desenvoluparà, de nou, a la Sala Rodrigo, fins al 18 de juny. I les sessions començaran a les 19.30 hores i tindran un preu de 10 euros, tal com han informat hui el director del Palau de la Música, Vicente Llimerá, el músic Joan Enric Lluna i la solista de violí de l’Orquestra de València, Casandra Didu, en la presentació d’esta nova edició que iniciarà el pròxim 7 de febrer el pianista internacional Josep Colom, amb «El Mozart visionari i els seus hereus».

El “Cicle de Cambra” compta amb la presència del violinista Pinchas Zukerman (9 abril), qui, al costat de la violoncel·lista Amanda Forsyth i el pianista Shai Wosner, interpretarà obres de Brahms i Beethoven. Un altra cita internacional serà amb el viola Antoine Tamestit (2 març), artista en residència en la present temporada, qui interpretarà, amb professorat de l’Orquestra de València, obres de Bach i Xostakóvitx. També participarà el conjunt Covent Garden Soloist (2 maig), amb el violinista Vasco Vassilev i el trompeta Vicent Campos.

Les professores i professors de l’Orquestra de València, els violinistes Enrique Palomares, Vicente Balaguer, Manuel Segarra, Esther Vidal, Casandra Didu, Luciano Casalino i Lluís Osca; les violes Pilar Marín, Clotilde Villanueva, Josep Manuel León i Miguel Izquierdo; els violoncel·listes David Forés i Gustavo Nardi; el clarinet David Martínez; la flauta Mª Dolores Vivó; l’arpista Luisa Domingo i el trompa Santiago Pla, intervindran en els programes “Mozart a Viena” (15 febrer), “Quartets d’ací i d’allà…” (17 febrer), “GlamourTango, el tango fet dona”, amb motiu del Dia Internacional de la Dona (9 de març); Quintet de Cambra (11 maig); “Sextets de corda” (19 maig), així com el 8 de juny amb obres de Crass, Roussel i Schmitt.

No faltaran els ensembles, grups i músics valencians en la programació amb Moonwinds Simfònic (25 febrer), dirigits per Joan Enric Lluna,  amb el concertino Andoni Mercero i l’actriu Rosana Pastor, i el programa “Ballets inèdits de Martín i Soler”. També participará Amores Grup de Percussió (2 juny), amb “Ubuntu”, amb  Asso Mbaye (Grup Lluna d’Àfrica) i la ballarina Elisabeth Mendy. I el Grup Instrumental (16 de juny) oferirà el programa “Nosferatu. Una simfonia de l’horror” amb música original de Joan Cerveró per a la pel·lícula “Nosferatu”. El Duo Varoch-Fernández (5 maig), el percussionista David Moliner (18 juny) i el grup de vent madrileny MAD4clarinets (14 abril), completen este apartat.

Diversos concerts protagonitzaran la part vocal del cicle, amb la tornada al Palau del Cor de la Generalitat Valenciana, dirigit per Francisco Hervás per a oferir el programa “Obres corals del Romanticisme i posrromanticisme alemany”. Per part seua, Capella de Ministrers i Carles Magraner (14 febrer) interpretaran “Mediterrània. Una mar de música”. Victoria Musicae (23 març), dirigida per Josep R. Gil-Tàrrega oferirà la polifonia sacra en la Seu de València. La mezzo Anna Tonna i la pianista Rosa Torres-Pardo (6 juny) interpretaran “Sons del Mediterrani”, i intervindrà una altra gran coral, l’Orfeó Valencià, que serà dirigit per Josep Lluís Valldecabres (21 abril).

El gran piano estarà molt present en el cicle, ja que a banda de Colom, pujaran a l’escenari el concertista madrileny Luís Fernando Pérez (10 de febrer) amb la “Suite Iberia” d’Albéniz. Per part seua, Carles Marín (3 de març) interpretarà un programa en record de la seua mare, amb obres de Bach, Schumann, Chopin i del mateix Marín. Xavier Torres (3 d’abril) combinarà partitures de Händel, Scarlatti, Bach, Stravinski i Manuel de Falla. I, finalment, Carlos Apellániz (29 de maig) s’enfrontarà a un programa centrat en Liszt.

D’altres músics que hi participen són la violinista Elena Rey, els pianistes Polly Ferman i Óscar Oliver, l’abandonista Simone Van Der Weerden, el viola Paul Cortese, el violoncel·lista David Apellániz, la contrabaixista María Inés Rojas i les cantants Inma Matheu i Romina Balestrino. 

El director del Palau, Vicent Llimerá, s’ha mostrat molt satisfet per la programació del cicle i ha destacat que es tracta d’una programació “eclèctica, variada i de molta qualitat, amb temàtiques molt interessants, algunes d’elles fins i tot amb referències al cinema com és el cas de la música composta per al film Nosferatu de Murnau”. “La idea” ha assenyalat Llimerá “és que la sala es quede menuda, que el públic tinga interés, que s’òmpliga i gaudisca de la sensació de proximitat amb els artistes”. Finalment, i respecte a l’ús de l’Almodí, que ha acollit este cicle durant els quatre anys en que la sala Rodrigo ha estat tancada, ha indicat que “mantindrem el recinte de manera esporàdica i puntual, amb una certa activitat però és el moment de tornar a gaudir de la meravellosa acústica d’esta sala totalment renovada”.

GABINET DE COMUNICACIÓ

València, viernes 26 de enero de 2024

El “Ciclo de Cámara” reúne 25 conciertos con solistas internacionales, músicos de la OV y grupos valencianos

  • Vuelve a la Sala Rodrigo, del 7 de febrero al 18 de junio
  • El pianista internacional Josep Colom inicia el ciclo con «El Mozart visionario y sus herederos«

La nueva edición del “Ciclo de Cámara” del Palau de la Música incluye veinticinco programas que reúnen solistas internacionales, músicos de la Orquesta de València y grupos valencianos. Se desarrollará, de nuevo, en la Sala Rodrigo, hasta el 18 de junio. Y las sesiones empezarán a las 19.30 horas y tendrán un precio de 10 euros, tal como han informado hoy el director del Palau de la Música, Vicente Llimerá, el músico Joan Enric Lluna y la solista de violín de la Orquesta de València, Casandra Didu, en la presentación de esta nueva edición que iniciará el próximo 7 de febrero el pianista internacional Josep Colom, con «El Mozart visionario y sus herederos».

El “Ciclo de Cámara” cuenta con la presencia del violinista Pinchas Zukerman (9 abril), quien, junto a la violonchelista Amanda Forsyth y el pianista Shai Wosner, interpretarà obras de Brahms y Beethoven. Otra cita internacional será con el viola Antoine Tamestit (2 marzo), artista en residencia en la presente temporada, quien interpretará, con profesorado de la Orquesta de València, obras de Bach y Shostakóvich. También participará el conjunto Covent Garden Soloist (2 mayo), con el violinista Vasco Vassilev y el trompeta Vicent Campos.

Las profesoras y profesores de la Orquesta de València, los violinistas Enrique Palomares, Vicente Balaguer, Manuel Segarra, Esther Vidal, Casandra Didu, Luciano Casalino y Lluís Osca; las violas Pilar Marín, Clotilde Villanueva, Josep Manuel León y Miguel Izquierdo; los violonchelistas David Forés y Gustavo Nardi; el clarinete David Martínez; la flauta Mª Dolores Vivó; la arpista Luisa Domingo y el trompa Santiago Pla, intervendrán en los programas “Mozart en Viena” (15 febrero), “Cuartetos de aquí y de allá…” (17 febrero), “GlamourTango, el tango hecho mujer”, con motivo del Día Internacional de la Mujer (9 de marzo); Quinteto de Cámara (11 mayo); “Sextetos de cuerda” (19 mayo), así como el 8 de junio con obras de Crass, Roussel y Schmitt.

No faltarán los ensembles, grupos y músicos valencianos en la programación con Moonwinds Simfònic (25 febrero), dirigidos por Joan Enric Lluna, junto con el concertino Andoni Mercero y la actriz Rosana Pastor, con el programa “Ballets inéditos de Martín y Soler”. También participará Amores Grup de Percussió (2 junio), con “Ubuntu”, y junto con Asso Mbaye (Grupo Luna de África) y la bailarina Elisabeth Mendy. Y el Grup Instrumental (16 de junio) ofrecerá el programa “Nosferatu. Una sinfonía del horror” con música original de Joan Cerveró para la película “Nosferatu”. El Dúo Varoch-Fernández (5 mayo), el percusionista David Moliner (18 junio) y el grupo de viento madrileño MAD4clarinets (14 abril), completan este apartado.

Varios conciertos protagonizarán la parte vocal del ciclo, con la vuelta al Palau del Cor de la Generalitat Valenciana, dirigido por Francisco Hervás que ofrecerán el programa “Obras corales del Romanticismo y Posromanticismo alemán”. Por su parte, Capella de Ministrers y Carles Magraner (14 febrero) interpretarán “Mediterrània. Un mar de música”. Victoria Musicae (23 marzo), dirigida por Josep R. Gil-Tàrrega ofrecerán la polifonía sacra en la catedral de València. La mezzo Anna Tonna y la pianista Rosa Torres-Pardo (6 junio) interpretarán “Sonidos del Mediterráneo”, e intervendrá otra gran coral, el Orfeó Valencià que será dirigido por Josep Lluís Valldecabres (21 abril).

El gran piano estará muy presente en el ciclo, ya que aparte de Colom, subirán al escenario el concertista madrileño Luís Fernando Pérez (10 de febrero) con la “Suite Iberia” de Albéniz. Por su parte, Carles Marín (3 de marzo) interpretará un programa en recuerdo de su madre, con obras de Bach, Schumann, Chopin y del propio Marín. Xavier Torres (3 de abril) combinará partituras de Haendel, Scarlatti, Bach, Stravinsky y Manuel de Falla. Y por último, Carlos Apellániz (29 de mayo) se enfrentará a un programa centrado en Liszt.

Otros músicos que participan en el ciclo son la violinista Elena Rey, los pianistas Polly Ferman y Óscar Oliver, la abandonista Simone Van Der Weerden, el viola Paul Cortese, el violonchelista David Apellániz, la contrabajista María Inés Rojas y las cantantes Inma Matheu y Romina Balestrino.

El director del Palau, Vicent Llimerá, se ha mostrado muy satisfecho por la programación del ciclo y ha destacado que se trata de una programación “ecléctica, variada y de mucha calidad, con temáticas muy interesantes, algunas de ellas incluso con referencias al cine como es el caso de la música compuesta para el film Nosferatu de Murnau”. “La idea” ha señalado Llimerá “es que la sala se quede pequeña, que el público tenga interés, que se llene y disfrute de la sensación de proximidad con los artistas”. Por último, y respecto al uso del Almudín, que ha acogido este ciclo durante los cuatro años en que la sala Rodrigo ha estado cerrada, ha indicado que “mantendremos el Almudín de manera esporádica y puntual, con cierta actividad, pero es el momento de volver a disfrutar de la maravillosa acústica de esta sala totalmente renovada”.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí