Llíria participa en un foro con Las Palmas y Manises, candidatas a ser Ciudades Creativas de la UNESCO

0
82

Una representación del Ayuntamiento, formada por los concejales Fina Torrijo y Paco García, estuvo presente en el acto para dar su apoyo a ambos municipios

Llíria, 20 octubre 2021.- Llíria ha participado en un foro junto a Las Palmas y Manises, candidatas a formar parte de la Red de Ciudades Creativas de la UNESCO. El municipio edetano, como Ciudad Creativa de la Música desde el año 2019, quiso estar presente en esta jornada, donde una representación del Ayuntamiento, formada por los concejales Fina Torrijo y Paco García, dio su apoyo a las candidaturas de ambos municipios.

En este evento, celebrado en el ‘Espacio Miller’ de Las Palmas de Gran Canaria, Llíria expuso los principales beneficios y las buenas prácticas de la Red de Ciudades Creativas UNESCO, que permite establecer un hilo conductor entre municipios de diferentes partes del contexto nacional e internacional, con el objetivo de construir sinergias culturales e innovadoras. 

El edil de Turismo, Paco García, remarcó que «la diferencia de ser Ciudad de la Música con lo que teníamos antes es, sobre todo, cualitativa: seguimos desarrollando numerosas iniciativas, pero también afrontamos otros proyectos que, sin el respaldo de la red UNESCO, serían más complicados de impulsar”.

Igualmente, García también quiso desear que tanto Manises como Las Palmas “puedan ver colmados sus deseos y se conviertan en Ciudades Creativas”. “Sumar municipios con sus características creativas significaría un incremento en el potencial de la Red para construir proyectos futuros. De hecho, este contacto nos ha permitido iniciar una relación para abordar iniciativas culturales conjuntas que pueden ser muy interesantes”, explicó García.

La candidatura de Las Palmas de Gran Canaria a Ciudad Creativa de la Música fue presentada por el alcalde del municipio, Augusto Hidalgo, y la concejala de Cultura, Encarna Galván, que destacaron su capacidad de creación musical y de integración social, además de remarcar su conexión cultural y musical con África.

Manises, como candidata a Ciudad Creativa de Artesanía y Artes Populares, estuvo representada por el concejal de Promoción de la Cerámica, Xavier Morant, y el edil de Turismo, Ángel Mora, que aprovecharon para promocionar la internacionalización de su cerámica, vinculada con su larga tradición y con la labor de formación reglada que desarrollan desde hace un siglo.

Llíria participa en un fòrum amb Las Palmas i Manises, candidates a ser Ciutats Creatives de la UNESCO

Una representació de l’Ajuntament, formada pels regidors Fina Torrijo i Paco García, va ser present en l’acte per a donar el seu suport a tots dos municipis

Llíria, 20 octubre 2021.- Llíria ha participat en un fòrum al costat de Las Palmas i Manises, candidates a formar part de la Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO. El municipi edetà, com a Ciutat Creativa de la Música des de l’any 2019, va voler ser present en esta jornada, on una representació de l’Ajuntament, formada pels regidors Fina Torrijo i Paco García, va donar el seu suport a les candidatures de tots dos municipis.

En este esdeveniment, celebrat en el ‘Espai Miller’ de Las Palmas de Gran Canaria, Llíria va exposar els principals beneficis i les bones pràctiques de la Xarxa de Ciutats Creatives UNESCO, que permet establir un fil conductor entre municipis de diferents parts del context nacional i internacional, amb l’objectiu de construir sinergies culturals i innovadores. 

L’edil de Turisme, Paco García, va remarcar que «la diferència de ser Ciutat de la Música amb el que teníem abans és, sobretot, qualitativa: continuem desenvolupant nombroses iniciatives, però també afrontem altres projectes que, sense el suport de la xarxa UNESCO, serien més complicats d’impulsar”.

Igualment, García també va voler desitjar que tant Manises com Las Palmas “puguen veure satisfets els seus desitjos i es convertisquen en Ciutats Creatives”. “Sumar municipis amb les seues característiques creatives significaria un increment en el potencial de la Xarxa per a construir projectes futurs. De fet, este contacte ens ha permés iniciar una relació per a abordar iniciatives culturals conjuntes que poden ser molt interessants”, va explicar García.

La candidatura de Las Palmas de Gran Canaria a Ciutat Creativa de la Música va ser presentada per l’alcalde del municipi, Augusto Hidalgo, i la regidora de Cultura, Encarna Galván, que van destacar la seua capacitat de creació musical i d’integració social, a més de remarcar la seua connexió cultural i musical amb Àfrica.

Manises, com a candidata a Ciutat Creativa d’Artesania i Arts Populars, va estar representada pel regidor de Promoció de la Ceràmica, Xavier Morant, i l’edil de Turisme, Ángel Mora, que van aprofitar per a promocionar la internacionalització de la seua ceràmica, vinculada amb la seua llarga tradició i amb la labor de formació reglada que desenvolupen des de fa un segle.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí