JOYCE DIDONATO PROTAGONITZA AL PALAU DE LA MÚSICA L’ÒPERA “DIDO AND AENEAS” DE PURCELL AMB IL POMO D’ORO

0
55

(Continúa en castellano, pág. 2)

També es podrà escoltar l’oratori “Jephte” de Carissimi

Dilluns, 5 de febrer. Palau de la Música 

Torna l’opera en versió concert a la Sala Iturbi del Palau de la Música, en esta ocasió amb la visita de la mezzosoprano Joyce DiDonato, que torna a l’auditori valencià amb la prestigiosa formació Il Pomo D’Oro, dirigits per Maxim Emelyanychev, per a protagonitzar l’òpera en versió concert “Dido and Aeneas” de Purcell. La cita serà a les 19.30 hores, i, amb la DiDonato, intervindrà un elenc vocal en el que destaca la soprano Fatma Said i el tenor Andrew Staples. L’oratori “Jephte” de Giacomo Carissimi completa este programa del gran barroc.

El director del Palau, Vicente Llimerá ha destacat que “després del recent èxit de “Salome” de Richard Strauss, podrem gaudir d’una altra gran òpera en versió concert, però en este cas d’un títol essencial barroc com és “Dido and Aeneas” de Purcell, i, a més, amb una extraordinària cantant lírica com la DiDonato que feia onze anys que no visitava esta casa”. En este sentit, Llimerá ha afegit que “este programa ha estat una aposta personal, ja que és tot un luxe programar per al nostre públic a esta autèntica diva del cant, que sempre meravella pel seu timbre, ampli registre vocal, musicalitat i una poderosa presència escènica”.

Tant el conjunt Il Pomo d’Oro com el director i clavecinista Maxim Emelyanychev, debuten al Palau de la Música amb estes dos obres mestres barroques. Iniciarà el programa l’òpera “Dido and Aeneas” de Purcell, que es va estrenar el 1688 a Londres i que consta de tres actes amb text del poeta Nahum Tate, basat en la seua tragèdia Brutus of Alba or The Enchanted Lovers i en el cant IV de l’Eneida, de Virgili. Joyce DiDonato com a “Dido”, la soprano Fatma Said com a “Belinda” i Andrew Staples com a “Enees” encapçalen un nodrit repartiment vocal. Prèviament, començarà la vetlada amb “Jephte” de Giacomo Carissimi, un dels primers oratoris, l’estructura del qual adoptarien posteriorment la resta de compositors barrocs, i que protagonitzaran el tenor Andrew Staples com a “Jephte” i la soprano Carlotta Colombo com a “Filia”.

Nascuda a Kansas, Joyce DiDonato ha arribat al cim de la indústria com a intèrpret, productora i feroç defensora de les arts. Posseïx un repertori que abasta més de quatre segles i una discografia variada i projectes líders en la indústria. Esta temporada visitarà The Metropolitan Opera interpretant Sister Helen en Dead Man Walking de J. Heggie, on tornarà com a Virginia Woolf en The Hours de K. Puts. El 2022, es va unir a la Metropolitan Orchestra per a una gira pel Regne Unit.

En òpera, ha cantat fa poc Agrippina en la Metropolitan Opera i Royal Opera House, Didon en Les troyens en la Wiener Staatsoper; Sesto en Cendrillon i Adalgisa en Norma en la Metropolitan Opera; Semiramide en l’Òpera Estatal de Baviera i Royal Opera House, i Charlotte en Werther en la Royal Opera House. Ha sigut resident en el Carnegie Hall i Barbican Centre de Londres, ha fet gires pels EUA, Sud-amèrica, Europa i Àsia i ha actuat com a solista convidada en la Last Night of the Proms de la BBC, etc.

También se podrá escuchar el oratorio “Jephte” de Carissimi

JOYCE DIDONATO PROTAGONIZA EN EL PALAU DE LA MÚSICA LA ÓPERA “DIDO AND AENEAS” DE PURCELL CON IL POMO D’ORO

Lunes, 5 de febrero. Palau de la Música

Vuelve la ópera en versión concierto a la Sala Iturbi del Palau de la Música, en esta ocasión con la visita de la mezzosoprano Joyce DiDonato, que vuelve mañana martes al auditorio valenciano con la prestigiosa formación Il Pomo D’Oro, dirigidos por Maxim Emelyanychev, para protagonizar la ópera en versión concierto “Dido and Aeneas” de Purcell. La cita será a las 19.30 horas, y, con DiDonato, intervendrá un elenco vocal en el que destaca la soprano Fatma Said y el tenor Andrew Staples. El oratorio “Jephte” de Giacomo Carissimi completa este programa del gran barroco.

El director del Palau, Vicente Llimerá ha destacado que “tras el reciente éxito de “Salome” de Richard Strauss, podremos disfrutar de otra gran ópera en versión concierto, pero en este caso de un título esencial barroco como es “Dido and Aeneas” de Purcell, y, además, con una extraordinaria cantante lírica como la DiDonato que hacía once años que no visitaba esta casa”. En este sentido, Llimerá ha añadido que “este programa ha sido una apuesta personal, ya que es todo un lujo programar para nuestro público a esta auténtica diva del canto, que siempre maravilla por su timbre, amplio registro vocal, musicalidad y una poderosa presencia escénica”.

Tanto el conjunto Il Pomo d’Oro como el director y clavecinista Maxim Emelyanychev, debutan en el Palau de la Música con estas dos obras maestras barrocas. La ópera “Dido and Aeneas” de Purcell, se estrenó en en Londres en 1688 y consta de tres actos con texto del poeta Nahum Tate, basado en su tragedia Brutus of Alba or The Enchanted Lovers, y en el canto IV de la Eneida de Virgilio. Joyce DiDonato como “Dido”, la soprano Fatma Said como “Belinda” y Andrew Staples como “Eneas” encabezan un nutrido reparto vocal. Previamente, empezará la velada con “Jephte” de Giacomo Carissimi, uno de los primeros oratorios, cuya estructura adoptarían posteriormente el resto de los compositores barrocos, y que protagonizarán el tenor Andrew Staples como “Jephte” y la soprano Carlotta Colombo como “Filia”.

Nacida en Kansas, Joyce DiDonato ha llegado a la cumbre de la industria como intérprete, productora y feroz defensora de las artes. Posee un repertorio que comprende más de cuatro siglos y una discografía variada y proyectos líderes en la industria. Esta temporada visitará The Metropolitan Opera interpretando Sister Helen en Dead Man Walking de J. Heggie, donde volverá como Virginia Woolf en The Hours de K. Hedes. En 2022, se unió a la Metropolitan Orchestra para una gira por el Reino Unido.

En ópera, ha cantado hace poco Agrippina en la Metropolitan Opera y Royal Opera House, Didon en Les troyens en la Wiener Staatsoper; Sesto en Cendrillon y Adalgisa en Norma en la Metropolitan Opera; Semiramide en la Ópera Estatal de Baviera y Royal Opera House, y Charlotte en Werther en la Royal Opera House. Ha sido residente en el Carnegie Hall y Barbican Centre de Londres, ha hecho giras por los EE. UU., Sudamérica, Europa y Asia y ha actuado como solista invitada en la Last Night of the Proms de la BBC, etc.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí