Lucía, víctima o feminista?

0
187
Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti Palau de Les Arts Reina Sofía Fotografía:Miguel Lorenzo/Mikel Ponce

En temps de reivindicacions feministes, espectacles escènics  i imatge, no estarem forçant alguns estereotips?

Trobem, al cartell de Les Arts, l’obra de l’italià Donizetti sota la direcció musical del mestre Abbado, desprès de quatre anys convulsos i amb molts canvits dins i fora de l’escena. L’orquestra, com sempre, a un gran nivell i la direcció molt bona, entregada i enèrgica com a despedida de Les Arts (fins prompte?). Destacar l’harmònica de cristall utilizada per a l’ocasió i interpretada per Sascha Reckert en la que s’aconsegueix un color i empaste amb la veu en el moment més amarg de Lucía.

La direcció d’escena, de Jean Louis Grinda, no va ser atrevida, més bé clàssica, exceptuant el que Edgardo se suïcide tirant-se pels acantilats i no amb un gavinet com sempre; pel que fa a la resta, sense massa novetats, excepte els vídeos que apareixen en els canvis d’actes, per amagar alguna deficència?

Els cantants, fantàstics, comentan per:

Lucía, una Jessica Patt, delicada i àgil en els recursos vocals fins transportar-nos a la bogeria; Edgardo, amb Yijie Shi en un estat formidable, on no imagines com un cos tant menut tinga la capacitat vocal que té;

Enrico, amb Alessandro Luongo sense pena ni glòria, va fer el seu paper i avant.

Els secundaris molt bé: 

Raimondo, amb Alexander Vinogradov, una molt potent veu per a adonar-li consells a Lucía i impedir duels i morts innecessàries; Arturo, amb Xavier Anduaga breu en la seva intervenció, però amb molt bones sensacions; Alisa, amb Olga Syniakova, del centre de formació Plácido Domingo, va fer un paper impressionant a l’escena matinal amb Lucía, inclós millorant-la al meu parer; Normando, amb Alejando del Cerro, no va ser el millor cap dels guerrers d’Ashton, i no va convèncer.

En definitiva, una perla clàssica amb elements innovadors i alguna pregunta a fer-se amb el tema dels canvis d’escena: per una banda, massa temps per a veure vídeo, i per altra saber per què no poden estar diversos escenaris muntats alhora, com abans es feïa.

Finalizada una temporada fantàstica a esperar la 2019-20 que serà molt interessant.

Radiobanda

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here